Navigatie

  • Naar content
De verzekeraar voor een wereld in verandering

Navigatiemenu

  • Voor adviseurs
  • Nieuws
  • Vacatures
  • Over ons
De verzekeraar voor een wereld in verandering

Zoekbalk

De verzekeraar voor een wereld in verandering

Navigatiemenu

  • Verzekeringen
    • Nieuwe verzekering
      • Hypotheek Aflos Verzekering
      • Garantiestelling
    • Mijn lopende verzekering
      • Overlijdensrisicoverzekering
      • Kredietverzekering
      • Woonlastenverzekering
      • Overige verzekeringen
  • Service & contact
    • Veelgestelde vragen
    • Zelf regelen
    • Claim indienen
    • Stuur ons uw klacht
    • Herstelkostenregeling
    • Contact
    • Klokkenluiders

U wilt een claim indienen

  1. Home
  2. zelf regelen
  3. U wilt een claim indienen

Claim indienen

Claim indienen

Maak hieronder uw keuze waarvoor u een claim wilt indienen. Volg de stappen die u hier leest. Het is belangrijk dat u alle informatie verzamelt die wij nodig hebben. Vergeet u niet alle documenten helemaal in te vullen en uw handtekening te zetten? We kunnen u dan goed helpen!

U dient een claim voor werkloosheid in

U dient een claim voor werkloosheid in U bent uw baan kwijtgeraakt. Dit is heel vervelend voor u. Totdat u een nieuwe baan vindt, hebt u minder of geen inkomen. Dan kunt u een claim bij ons indienen.

Wanneer kunt u geen claim indienen?
U hebt geen recht op een werkloosheidsuitkering van ons:

  • Als u een bijstandsuitkering ontvangt.
  • Als u een vervroegde persioenuitkering krijgt.
  • Als uw tijdelijke contract niet wordt verlengd en u bij uw vorige werkgever geen contract voor onbepaalde tijd had.

Wanneer kunt u wel een claim indienen?
U kunt wel een claim indienen als u een WW-uitkering van het UWV krijgt. De datum waarop u uw WW-uitkering krijgt, is voor ons de eerste dag van werkloosheid. Stuur daarom NA ontvangst van uw eerste uitkeringsspecificatie van het UWV uw claim in. 

Stuur ons informatie

Wij beoordelen graag of u recht hebt op een uitkering. Hiervoor hebben wij informatie nodig. U hebt de mogelijkheid om alles eenvoudig digitaal naar ons op te sturen. Wij verzoeken u de informatie pas naar ons toe te sturen als u alles compleet hebt. Uw claim is compleet wanneer u uw eerste betaalspecificatie van het UWV hebt ontvangen. 

Wat hebben wij nodig?

  • Kopie identiteitsbewijs
  • Uw arbeidsovereenkomst.
  • Uw laatste loonstrook.
  • De brief van het UWV waarin staat dat u een WW-uitkering krijgt.
  • Betaalspecificaties van het UWV over minimaal 30 dagen.
  • Een bankafschrift. Hierop staan duidelijk de naam en IBAN van de begunstigde.
  • Eén van de volgende documenten:
    • Een beëindigingovereenkomst of vaststellingsovereenkomst.
    • Een ontslagvergunning van het UWV.
    • Verzoek-verweerschrift en beschikking van de rechtbank.
  • Het claimformulier: Dit formulier vindt u onder stap 4.

Belangrijk

Op 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ingevoerd. Hierdoor is de wet voor het verwerken van persoonsgegevens veranderd. Dit betekent dat uw Burger Service Nummer (BSN) niet leesbaar mag zijn op de informatie die u ons stuurt. Wilt u er alstublieft voor zorgen dat uw BSN onleesbaar is op:

  • De informatie van het UWV. Het BSN vindt u rechtsboven of onderaan en wordt gebruikt als kenmerk.
  • Uw loonstrook.
  • Overige documenten van uw werkgever.

Meer informatie over de AVG vindt u op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Claim indienen

U kunt uw claim op de volgende manieren indienen.

Schriftelijk claim indienen
Hieronder vindt u de knop naar het claimformulier. Download het formulier en vul het helemaal in. Stuur het claimformulier en uw informatie uit stap 3 naar ons op.

Ons adres is:
BNP Paribas Cardif Schadeverzekeringen
t.a.v. Afdeling Claims
Postbus 4006
4900 CA Oosterhout

U kunt uw stukken ook inscannen en mailen naar: claims@bnpparibascardif.com.

Claimformulier (.pdf)


Telefonisch claim indienen
Bent u niet in staat het claimformulier te printen? Bel ons dan gerust. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Ons telefoonnummer is 088-486 10 00.

Hebben wij alle informatie van u gekregen? Dan kunnen we beoordelen of u recht hebt op een uitkering.

U dient een claim voor arbeidsongeschiktheid in

U bent arbeidsongeschikt geworden. Dit is heel vervelend voor u. U kunt hiervoor een claim bij ons indienen. Dat kan in de volgende situaties:

  • U hebt zich ziek gemeld bij uw werkgever.
  • U krijgt een uitkering van het UWV volgens de Ziektewet.
  • Het UWV heeft u gekeurd. U krijgt een WIA-uitkering.
  • U bent zelfstandig ondernemer. U bent zelf bij een arts of specialist geweest. U kunt niet meer (volledig) werken.

Lees meer over arbeidsongeschiktheid in de brochure van het Verbond van Verzekeraars.

Stuur ons informatie

Wij beoordelen of u recht hebt op een uitkering. Hiervoor hebben wij informatie nodig. U hebt de mogelijkheid om alles eenvoudig digitaal naar ons op te sturen. Zodat wij u nog sneller kunnen helpen. Wat hebben wij nodig?

  • Kopie identiteitsbewijs
  • Verslagen van uw gesprekken met de bedrijfsarts. Dit vraagt u op tijdens uw bezoek aan uw bedrijfsarts. Hij stuurt u de verslagen.
  • Uw laatste loonstrook.
  • Als u een uitkering krijgt volgens de Ziektewet: de brief waarin staat dat u een uitkering volgens de Ziektewet krijgt. Plus de laatste specificatie van uw uitkering.
  • Als u een WIA-uitkering krijgt: De brief waarin staat dat u een WIA-uitkering krijgt. In deze brief staat duidelijk uw arbeidsongeschiktheidspercentage. Stuurt u ons ook het arbeidsdeskundige rapport en het medisch verslag van het UWV.
  • Een bankafschrift. Hierop staan duidelijk de naam en IBAN van de begunstigde.
  • Als u zelfstandig werkt: een uittreksel van de Kamer van Koophandel.
  • Twee machtigingen. Deze vindt u onder de volgende stap: stap 3.
  • Het claimformulier. Dit formulier vindt u onder stap 4.

Belangrijk

Op 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (Avg) ingevoerd. Hierdoor is de wet voor het verwerken van persoonsgegevens veranderd. Dit betekent dat uw Burgerservicenummer (BSN) niet leesbaar mag zijn op de informatie die u ons stuurt. Wilt u er alstublieft voor zorgen dat uw BSN onleesbaar is op:

  • De informatie van het UWV. Het BSN vindt u rechtsboven of onderaan en wordt gebruikt als kenmerk.
  • Uw identiteitsbewijs.
  • Uw loonstrook.
  • De verslagen van uw bedrijfsarts.
  • Eventuele andere medische informatie van uw huisarts of specialist.

Meer informatie over de Avg vindt u op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Vul de machtigingen in

Hieronder vindt u twee machtigingen. Wilt u deze machtigingen downloaden, helemaal invullen en ondertekenen? Deze machtigingen kunt u meesturen met de informatie onder stap 2.

Waarom hebben wij de machtigingen nodig?
Hiermee geeft u ons toestemming om medische informatie op te vragen bij uw arts of psycholoog over de aandoeningen waardoor u arbeidsongeschiktheid bent. En om bij uw werkgever informatie op te vragen over uw ziekteverzuim.

Bent u bij meerdere artsen onder behandeling (geweest) voor de oorzaak van uw arbeidsongeschiktheid? Of ook bij een psycholoog of psychotherapeut?

  • U vult altijd één machtiging in voor uw huisarts. 
  • U vult ook altijd één machtiging in voor de psycholoog, psychotherapeut of psychiater die u behandelt of behandeld heeft. 
  • Daarnaast vult u voor de specialist die u behandelt of behandeld heeft een aparte machtiging in.

Uw werkgever vragen wij sinds wanneer u arbeidsongeschikt bent. En of u sinds die datum volledig arbeidsongeschikt bent geweest of uren tegen loonwaarde hebt gewerkt. 
 

Download hieronder de machtigingen

Medische machtiging (.pdf)

Machtiging werkgever (.pdf) 

Let op! Wij hebben de machtigingen nodig om uw claim in behandeling te nemen. Vult u deze helemaal in? Dan kunnen we uw claim sneller behandelen.

Claim indienen

U kunt uw claim op de volgende manieren indienen.

Schriftelijk claim indienen
Hieronder vindt u de knop naar het claimformulier, print het uit en vul het helemaal in. Hebt u ervoor gekozen om de premie voor uw arbeidsongeschiktheidsverzekering van uw belasting af te trekken? Vult u dan ook de loonheffingsverklaring in. Deze knop vindt u ook hieronder.

Stuur het claimformulier, eventueel uw loonheffingsverklaring, uw informatie uit stap 2 en de machtigingen uit stap 3 naar ons op.

Ons adres is:
BNP Paribas Cardif Schadeverzekeringen
t.a.v. Afdeling Medische Dienst
Postbus 4006
4900 CA Oosterhout

U kunt uw stukken ook inscannen en mailen naar: medischedienst@bnpparibascardif.com.

Claimformulier (.pdf) 

Loonheffingsverklaring (.pdf) 

Telefonisch claim indienen
Bent u niet in staat het claimformulier te printen? Bel ons dan gerust. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Ons telefoonnummer is 088-486 10 00.

Hebben wij alle informatie van u gekregen? Dan kunnen we beoordelen of u recht hebt op een uitkering.

U dient een claim voor een overlijden in

Uw partner of iemand uit uw familie of vriendenkring is pas geleden overleden. Onze oprechte deelneming. Had de overledene een overlijdensrisicoverzekering? Dan kunt u een claim indienen.

Stuur ons informatie

Wij beoordelen of u recht hebt op een uitkering. Hiervoor hebben wij informatie nodig. U hebt de mogelijkheid om alles eenvoudig digitaal naar ons op te sturen. Zodat wij u nog sneller kunnen helpen. Wat hebben wij nodig?

  • Kopie identiteitsbewijs van de nabestaande.
  • Een kopie van de akte van overlijden.
  • Een kopie van de verklaring van erfrecht. U leest in de algemene verzekeringsvoorwaarden of we deze verklaring nodig hebben. Of vraag het na bij uw adviseur.
  • Het claimformulier. Dit formulier vindt u onder stap 3.
  • Een rekeningafschrift. Hierop staat de naam en IBAN van de nabestaande.

Belangrijk

Op 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ingevoerd. Hierdoor is de wet voor het verwerken van persoonsgegevens veranderd. Dit betekent dat wij een Burger Service Nummer (BSN) alleen mogen gebruiken om een uitkering over te maken. Hiervoor gebruiken wij de kopie van het identiteitsbewijs. Op alle andere informatie mag het BSN niet leesbaar zijn. Wilt u daar alstublieft voor zorgen? Meer informatie over de AVG vindt u op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Claim indienen

U kunt uw claim op de volgende manieren indienen.

Schriftelijk claim indienen
Hieronder vindt u de knop naar het claimformulier, print het uit en vul het helemaal in. Stuur het claimformulier en uw informatie uit stap 2 naar ons op.

Ons adres is:
BNP Paribas Cardif Levensverzekeringen
t.a.v. Afdeling Medische Dienst
Postbus 4006
4900 CA Oosterhout

U kunt uw stukken ook inscannen en mailen naar: medischedienst@bnpparibascardif.com.

Claimformulier (.pdf) 

Telefonisch claim indienen
Bent u niet in staat het claimformulier te printen? Bel ons dan gerust. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Ons telefoonnummer 088-486 10 00.

Hebben wij alle informatie van u gekregen? Dan kunnen we beoordelen of u recht hebt op een uitkering.

U dient een claim voor arbeidsongeschiktheid in

U bent arbeidsongeschikt geworden. Dit is heel vervelend voor u. U kunt hiervoor een claim bij ons indienen. Dat kan zodra het UWV u heeft gekeurd en u een WIA-uitkering krijgt.

Lees meer over arbeidsongeschiktheid in de brochure van het Verbond van Verzekeraars.

Stuur ons informatie

Wij beoordelen of u recht hebt op een uitkering. Hiervoor hebben wij informatie nodig. U hebt de mogelijkheid om alles eenvoudig digitaal naar ons op te sturen. Zodat wij u nog sneller kunnen helpen. Wat hebben wij nodig?

1. Kopie van identiteitsbewijs van de verzekeringnemer.

Hieronder verstaan wij een geldig paspoort of een geldige identiteitskaart. Wij raden u aan om uw Burgerservicenummer (BSN) en pasfoto onherkenbaar te maken. Meer informatie over het veilig delen van een identiteitsbewijs vindt u op de website van de rijksoverheid: www.rijksoverheid.nl

2. UWV-documenten.

  • De toekenningsbrief WIA-uitkering van het UWV. Hierop staat vanaf welke datum u recht hebt op een uitkering vanuit de WIA. Uw WIA-uitkering kan een WGA-uitkering (Werkhervatting gedeeltelijk arbeidsgeschikten) of een IVA-uitkering (inkomensverzekering voor volledig en duurzaam arbeidsongeschikten) zijn.

  • De betaalspecificatie van de WIA-uitkering.

  • Het rapport van de verzekeringsarts van het UWV.

  • Het rapport van de arbeidsdeskundige van het UWV.

3. De laatste loonstrook voordat u ziek werd.

Hebt u geen loonstrook? Vul dan de machtiging voor uw werkgever in.

4. De oorspronkelijke geaccepteerde hypotheekofferte en/of hypotheekakte.

Of het overzicht van uw hypotheek op het moment dat u de verzekering aanvroeg. Hiermee bedoelen we de hypothecaire lening waarbij u deze verzekering hebt afgesloten. U hebt de hypotheek afgesloten voor de aankoop van uw woning. Uit deze documenten blijken de volgende gegevens:

  • Startdatum (=passeerdatum) hypotheek.
  • Hypotheekbedrag en -rente. Per leningdeel wordt vermeld:
    • De hoogte.

    • Het rentepercentage.

    • Het type lening.

    • De looptijd.

U kunt deze gegevens ook opvragen bij uw geldverstrekker

5. Recent overzicht van uw huidige hypotheek.

Hierop staan de gegevens van de geldverstrekker, leningnummer(s) van uw hypotheek en de bijbehorende restschuld(en) op de dag dat u recht kreeg op een WIA-uitkering. U kunt dit opvragen bij uw geldverstrekker.

6. Recente afschriften of overzichten van uw bankrekening.

Hierop moeten duidelijk leesbaar zijn:

  • Uw naam en IBAN.
  • De ontvangst van uw eerste WIA-uitkering.
  • De maandelijkse afschrijving van uw hypotheek.

Wij vragen u om het banksaldo en andere bij- en afschrijvingen onleesbaar te maken.

7. Wij vragen u om het banksaldo en andere bij- en afschrijvingen onleesbaar te maken.

8. Medische machtiging. Deze vindt u bij de volgende stap: stap 4.

  • U vult altijd één machtiging in voor uw huisarts.

  • U vult daarnaast voor elke specialist (bijvoorbeeld internist of cardioloog), psycholoog, psychotherapeut of psychiater die u behandelt of behandeld heeft een aparte machtiging in.

Met een medische machtiging geeft u ons toestemming medische informatie op te vragen bij uw arts, psycholoog of psychotherapeut over de oorzaak van uw arbeidsongeschiktheid. Het is belangrijk dat u de machtigingen volledig invult.

9. Het claimformulier. Dit formulier vindt u bij stap 5.

Belangrijk

Op 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (Avg) ingevoerd. Hierdoor is de wet voor het verwerken van persoonsgegevens veranderd. Dit betekent dat uw Burgerservicenummer (BSN) niet leesbaar mag zijn op de informatie die u ons stuurt. Wilt u er alstublieft voor zorgen dat uw BSN onleesbaar is op:

  • De informatie van het UWV. Het BSN vindt u rechtsboven of onderaan en wordt gebruikt als kenmerk.
  • Uw identiteitsbewijs.
  • Uw loonstrook.
  • Eventuele andere medische informatie van uw huisarts of specialist.

Meer informatie over de Avg vindt u op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Vul de machtiging in

Hieronder vindt u een medische machtiging. Wilt u deze machtiging downloaden, helemaal invullen en ondertekenen? Deze machtiging kunt u meesturen met de informatie onder stap 2.

Waarom hebben wij deze machtiging nodig?
Hiermee geeft u ons toestemming om medische informatie op te vragen bij uw arts of psycholoog over de aandoeningen waardoor u arbeidsongeschiktheid bent.

Bent u bij meerdere artsen onder behandeling (geweest) voor de oorzaak van uw arbeidsongeschiktheid? Of ook bij een psycholoog of psychotherapeut?

  • U vult altijd één machtiging in voor uw huisarts. 
  • U vult ook altijd één machtiging in voor de psycholoog, psychotherapeut of psychiater die u behandelt of behandeld heeft. 
  • Daarnaast vult u voor de specialist die u behandelt of behandeld heeft een aparte machtiging in.

Download hieronder de machtigingen

Medische machtiging (.pdf)

Let op! Wij hebben deze machtiging nodig om uw claim in behandeling te nemen. Vult u deze helemaal in? Dan kunnen we uw claim sneller behandelen.

U kunt uw claim op de volgende manieren indienen.

Schriftelijk claim indienen
Hieronder vindt u de knop naar het claimformulier, print het uit en vul het helemaal in.

Stuur het claimformulier, uw informatie uit stap 2 en de machtiging uit stap 3 naar ons op.

Ons adres is:
BNP Paribas Cardif Schadeverzekeringen
t.a.v. Afdeling Medische Dienst
Postbus 4006
4900 CA Oosterhout

U kunt uw stukken ook inscannen en mailen naar: medischedienst@bnpparibascardif.com.

Claimformulier Arbeidsongeschiktheid Hypotheek Aflos Verzekering (.pdf) 

Telefonisch claim indienen
Bent u niet in staat het claimformulier te printen? Bel ons dan gerust. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur. Ons telefoonnummer is 088-486 10 00.

Hebben wij alle informatie van u gekregen? Dan kunnen we beoordelen of u recht hebt op een uitkering.

Meer informatie

  • Veelgestelde vragen bij het indienen van een claim
  • Stuur ons een vraag

Wij helpen u graag en goed
Als u iets overkomt, dan wilt u dat wij uw claim goed behandelen. Maar u wilt ook dat wij u snel helpen. U kunt uw claim per e-mail of post bij ons indienen De ontvangst van uw e-mail wordt meteen bevestigd. En binnen maximaal 10 werkdagen sturen wij u een inhoudelijke reactie. 

Direct vragen of hulp nodig?
Voor meer informatie of hulp bij het indienen van een claim kunt u bellen naar de afdeling claims:

088-486 10 00

Of stel hier uw vraag

Navigatiemenu

Doormat nav

  • Nieuwe verzekering

    • Hypotheek Aflos Verzekering
    • Garantiestelling
  • Lopende verzekering

    • Overlijdensrisicoverzekering
    • Kredietverzekering
    • Woonlastenverzekering
    • Overige verzekeringen
  • Service & Contact

    • Veelgestelde vragen
    • Zelf regelen
    • Claim indienen
    • Contactgegevens
    • Klokkenluiders

Bezoekadres

  • Hoevestein 28
  • 4903 SC Oosterhout
  • Nederland
  • Telefoon: +31 88 486 10 00
  • info@bnpparibascardif.nl
Volg ons
  • Linkedin
  • Youtube
De verzekeraar voor een wereld in verandering

Navigatiemenu

  • Cookieverklaring
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring
  • Fraudebeleid
  • Informatiebeveiliging